nominacje

Grafika zwycięzcy

Biedronka Smakuje Domem

Paweł Jońca / Duda Polska

Kampania promująca polskie produkty pod hasłem “Biedronka smakuje domem” hołduje polskim tradycjom kulinarnym. Bohaterami kampanii zostały zwykłe potrawy: masło, chleb, szarlotka, kiełbasa, kaczka. Kolekcja plakatów autorstwa Pawła Jońcy, pokazuje proste, polskie smaki, które znamy z rodzinnych domów.

#współpraca 

Grafika zwycięzcy

Ewa Gołębiowska

Współinicjatorka i dyrektorka Zamku Cieszyn, pierwszego regionalnego ośrodka w Polsce promującego od 2005 r. dobry design wśród firm, w sektorze publicznym, ale przede wszystkim wśród ludzi. Peryferyjna lokalizacja nie okazała się przeszkodą do stworzenia ośrodka ważnego w Polsce i rozpoznawalnego za granicą. Konsekwencja i umiejętność współpracy pozwoliły nie tylko stworzyć, ale i utrzymać przez kilkanaście lat takie przedsięwzięcia, jak konkurs Śląska Rzecz, Dizajn w przestrzeni publicznej czy przegląd Graduation Projects. Ewa Gołębiowska aktywnie uczestniczy w wielu europejskich projektach i sieciach współpracy, jak SEE Platform, DME Award, Human Cities czy EIDD Design for All. Tej ostatniej organizacji, działającej na rzecz poprawy jakości życia poprzez wdrażanie zasady projektowania dla wszystkich, przewodniczyła od 2013 do 2017 roku.

#wydarzenie / osobowość 

Grafika zwycięzcy

Font Sudety

Jan Estrada-Osmycki

Pomysł na krój Sudety powstał podczas pobytu w Sokołowsku, gdzie mieszkałem przez pół roku. Inspiracją była bogata kultura wizualna Dolnego Śląska, w szczególności typografia. Celem — przede wszystkim intelektualno-twórczo-medytacyjna zabawa podczas której przy okazji powstał krój — kaligraficzny i geometryczny zarazem. Sposobem — charakterystyczny ślad ostrego narzędzia trzymający się kilku prostych reguł (nie zawsze łatwych do wprowadzenia) i dwóch przecinających się osi, przez co litery łączą się w słowa w bardzo ornamentalny sposób, pod kilkoma kątami. Praca nad Sudetami przypominała bardziej tworzenie puzli, albo patternu, niż kroju.

#forma 

Grafika zwycięzcy

Karol Śliwka. Polskie Projekty. Polscy Projektanci w Muzeum Miasta Gdyni

Patryk Hardziej

Karol Śliwka. Polskie Projekty. Polscy Projektanci w Muzeum Miasta Gdyni. Była jak dotąd największą, monograficzną wystawą Karola Śliwki. Do moich obowiązków należały: Projekt graficzny plakatu i materiałów promocyjnych, projekt graficzny katalogu, projekt graficzny ekspozytorów (ich formę zaprojektowała Dominika Janicka) oraz współpraca kuratorska z Agatą Abramowicz i Agnieszką Drączkowską.

#grand prix 

Grafika zwycięzcy

Ludka Biniek

Projektantka krojów pisma, grafiki edytorskiej oraz książki artystycznej. Obroniła dyplom z wyróżnieniem dziekańskim w Pracowni Projektowania Książki i Publikacji Cyfrowych prof. Macieja Buszewicza na warszawskiej ASP. Type-geek.

#świeża krew 

Grafika zwycięzcy

Stowarzyszenie Traffic Design

Prowadzimy działania projektowe i edukacyjne skoncentrowane wokół estetyki i sztuki w przestrzeni publicznej. Nasze flagowe projekty to Festiwal, który od 2011 roku odbywa się w Gdyni (od tego roku w formule Biennale) oraz re:design realizowany od czterech lat. W 2018 wróciliśmy do Warszawy na Pragę Południe by na zlecenie Miasta Warszawa odmienić 10 szyldów lokalnych biznesów, przy pomocy czołowych polskich grafików i graficzek.

#wydarzenie / osobowość 

Grafika nagrodzonego

28. Festiwal Kultury Żydowskiej

Studio Otwarte

28. edycja KŻ zbiegła się z 70-tą rocznicą powstania Państwa Izrael, a jej motywem przewodnim był Syjon – ucieleśnienie Ziemi Obiecanej – miejsca na ziemi, do którego się tęskni i w którym spełniają się sny. Syjon / Zion we wszystkich materiałach festiwalowych wykonany jest z opalizującej folii holograficznej, za każdym razem gdy spojrzeć – jest inny. Już po raz szósty z kolei opracowaliśmy oprawę graficzną FKŻ: programy, plakaty i inne druki, oprawę miejsc, festiwalowe gadżety i całej komunikacji festiwalu.

#forma  #współpraca 

57. Krakowski Festiwal FIlmowy

Jakub de Barbaro, Kuba Sowiński

Filmy Krakowskiego Festiwalu Filmowego to w większości dokumenty pokazujące człowieka, niejednokrotnie z właściwymi mu słabościami i ułomnościami. Edycja identyfikacji oparta została na serii amatorskich portretów znanych postaci kina. Niewprawny charakter rysunków kwestionuje zasadność obecnego w przestrzeni publicznej monopolu prezentacji piękna i ideału ikon popkultury. Odręczne prace pośrednio ukazują samych ich autorów, którzy pomimo niedoskonałości decydują się dać wyraz swojej pasji do kina. Niektóre z portretów zdają się być brzydkie, ale jak twierdzi Jakub de Barbaro “W tym leży ich siła. Dzięki temu, że mogą wydać się brzydkie, dajemy sygnał, że nie próbujemy wygładzić ich prawdy”. Rysunkowa stylistyka oprawy graficznej jest też formalnym nawiązaniem do przypadającego w 2017 roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji.

#grand prix 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

STGU

Partnerzy

Beefeater

#BIT Miasta

ASP

Poster Biennale

EDA

patroni medialni